דווקא בתקופה שבה ההייטק הישראלי סופג ביקורות קשות על היותו מנוכר ומנותק מהקהילה – הכירו את חמשת הסטרטאפים שנולדו כדי לקדם אג’נדה חברתית ולפתור את סבלם של רבבות בני אדם.
ההייטקיסטים עצמם מוצגים כמתנשאים ונתפסים בקרב רבים כמי שאשמים במצוקת הדיור ובפערים החברתיים בישראל.
רק שבוע שעבר, יצאה “תעשייה אווירית” בקמפיין שלטי חוצות שמציג את חברות ההייטק כגוף דורסני שאשם בקשיי הגיוס של המגזר הציבורי וחברות פרטיות שאינן יכולות להתחרות עם התנאים של ההיי-טק. אם בעבר קמפיין כזה היה זוכה לגינוי מכל עבר, הרי שהפעם זה לא המצב והקמפיין זכה לתגובות חיוביות והמשיך להדהד גם ברשתות וגם בתקשורת.
דווקא בתקופה הנוכחית כשהפערים החברתיים רק הולכים וגוברים ולצידם הביקורת על ההייטק, חשוב שנזכור שלהייטק בישראל יש גם פנים אחרות – פנים של נתינה, תרומה ועשייה לטובת החברה. דוגמא לכך, ניתן לראות בחמשת הסטרטאפים RiseUp, Venn, Empathy, Lemonade, Circles שנולדו כדי לקדם אג’נדה חברתית ולפתור את מצוקתם של אלפי בני אדם.
להתנהל נכון במציאות של יוקר מחייה RiseUp
הסטארט-אפ שנולד מתוך חזון לטפח מציאות כלכלית פשוטה ונגישה יותר לציבור הישראלי.
רייזאפ היא חברת סטארט-אפ בתחום הפינטק המציעה שירות דיגיטלי ייחודי – כלי ניהול פיננסי חכם ונגיש המסייע לאלפי משפחות בניהול כלכלת הבית באמצעות התאמה אישית של התזרים החודשי.
החברה מסייעת לכל משתמש לדעת כמה כסף נכנס, כמה יוצא ובכמה הוא חורג. השירות כולל ליווי אישי בווטסאפ, באמצעות עדכונים שוטפים וצוות מומחים העומד לרשות הלקוחות בכל החלטה כלכלית.
יובל סמט, שותף מייסד ומנכ”ל: “הקמנו את רייזאפ כדי לפתור בעיה חברתית – אנחנו מאמינים שהדרך הכי טובה ליצור שינוי חברתי בקנה מידה גדול זה באמצאות טכנולוגיה. אנחנו רואים יותר ויותר משפחות בישראל שמתקשות לסגור את החודש – המטרה המרכזית שלנו היא לייצר שינוי עמוק בישראל ולסייע לכמה שיותר משפחות לחיות טוב עם הכסף שלהן, לחסוך ולבנות חוסן כלכלי בעידן של עליה דרמטית ביוקר המחייה”.