להנות מכל העולמות: המדריך המלא של RiseUp לעצמאים ולעצמאיות

היי אני יעל מצוות חווית הלקוח ואני מתמחה בהתנהלות כלכלית נכונה ??

להיות ׳על זה׳ עם riseup זה לדעת שתמיד אפשר להתייעץ איתנו בדיוק ברגע שצריך.

כי לכל החלטה כלכלית, קטנה או גדולה, יש השפעה ישירה על ניהול משק הבית שלנו.

הגעת ל-riseup, ונדמה לך שהשירות שלנו מתאים רק לשכירות ושכירים? אז יש לנו משהו לחדש לך!

הוא מתאים גם לך, כי אין סיבה שאנשים ונשים שמרבית ההכנסה שלהם היא מעסק עצמאי כמוך לא יהנו מכל העולמות – אבל כדי שנוכל להתחיל לעשות לך סדר בבלגן הכלכלי יש כמה דברים שנצטרך לעשות ביחד.

לפני שנתחיל, בואו נכיר קצת יותר לעומק

המשימה שלנו ב-riseup היא לתת למאות אלפי משקי בית בישראל את הכוח לחיות נכון עם הכסף שלהם. אומנם המערכת שלנו לא בנויה לניהול השוטף של תזרים העסק שלך, אבל היא כן נועדה לניהול החיים הכלכליים שלך ושל משפחתך. לכן יצרנו פתרון טכנולוגי ייחודי וחדש למעקב אוטומטי אחרי הכסף שלך בצורה פשוטה וקלה. המערכת של riseup מזהה איך החודש שלך עומד להסתיים עוד לפני שהוא התחיל, מראה לך במספר אחד פשוט שאיתו אפשר לקבל החלטות כלכליות טובות יותר, להתייעץ עם מומחים ולהתחיל לחסוך לעתיד.

אז יצאת לעצמאות מקצועית, הלקוחות איתך, ויש חודשים שהעסק מסתיים במאזן חיובי.

אבל אז עברת בערב על חשבונות משק הבית והחום שלך עלה: שוב יש בבית יותר הוצאות מהכנסות? רגע, אפשר לרשום את הילדה לחוג קונג-פו או שנמתין להחזר ממע״מ ומס הכנסה? השילוב הזה שבו הכסף שזורם אלינו כלל לא מבדיל בין המדפסת בעסק לקרטון החלב לבית, יוצר לנו כל חודש תחושה של בלבול, אי ודאות וחוסר שליטה. הרעיון שלנו הוא לתת לך את הכלים שאיתם אפשר להתחיל לעשות סדר בבלאגן הכלכלי. איך? קוראים לזה הפרדת חשבונות. זה מה שנלמד פה היום ביחד.

 

חודש ראשון חינם

 

הפרדת חשבונות, זה שם המשחק

כדי להיות על זה כלכלית, ולדעת כמה נשאר לכם להוציא, אנחנו ממליצים להפריד בין חשבון משק הבית לבין העסק. למה? כי להרבה ישראלים וישראליות אין בעצם הכנסה ממש קבועה. זה נכון לשכירים עם משכורות משתנות, וזה כמובן נכון לעצמאיים. אז בין אם תצטרפו לשירות שלנו ובין אם לא, זו חד משמעתית ההמלצה שלנו אליכם – כך נוכל לייצר למשק הבית שלנו הכנסה קבועה מדי חודש שתעזור לנו לשמור על יציבות כלכלית, בין אם שניכם בבית עצמאים או אחד עצמאי והשנייה שכיר, זה לא משנה – הרעיון הוא פשוט ליצור הכנסה קבועה ואחידה לשניכם, כי זו הדרך היחידה שתוכלו ליצור יציבות לתכנן קדימה, ולחסוך לעתיד.

שלב ראשון:
ניצור 2 סוגי חשבונות שונים – אחד לעסק ואחד למשק הבית

ממש כמו שברור שלא נישן בעסק ואז ניקח את המשפחה כל יום איתנו לעבודה, ככה אותו העיקרון תופס לגבי התזרים החודשי שלך. העסק נועד לשרת את חיי המשפחה שלך, לא להפך.

הגיע הזמן ליצור הפרדה ברורה בין סוגי החשבונות:

1.חשבון עסקי

2.חשבון פרטי למשק הבית

ככה ההתנהלות הכלכלית החודשית שלך תהפך ליציבה, אחראית, וחכמה הרבה יותר.

יש שתי דרכים לפתוח חשבון לעסק:
? לפתוח חשבון בנק עסקי
במידה ומדובר בעסק זעיר עם הכנסות מתחת ל-3,000 ₪ אין צורך בכל המסמכים הנ״ל.

פונים לבנק ומבקשים לפתוח חשבון, בפתיחת חשבון עסקי הבנק דורש מגוון של מסמכים לטובת פתיחת החשבון עבור העסק.

אלו המסמכים שצריך לפתיחת חשבון עסקי:

תעודת זהות של מורשי החתימה (לא רישיון נהיגה).

דפי חשבון של 3 חודשים ופירוט בטחונות בבנק הנוכחי.

תעודת עוסק מורשה/ פטור/זעיר.

דו”חות כספיים מבוקרים אחרונים- כגון רווח והפסד לשנה עד שנתיים אחורה.

דו”ח​ות שוטפים (מתאריך הדו”ח המבוקר האחרון ועד ליום הבקשה).

יש לשים לב שבחשבון העסקי בעל החשבון זה העסק עצמו (מספר ח.פ)

ובעל העסק שחותם בשם בחשבון הוא זה שמוגדר לביצוע פעולות על החשבון עצמו.

? פייבוקס
פייבוקס היא אפליקציית תשלומים שאפשר גם לנהל בה קופה:

לקבל תשלומים ולהעביר אותם לחשבון הבנק באופן מרוכז מהסכום שבוחרים.

ככה נפתח קבוצה:

  1. לוחצים על הפלוס מצד שמאל.
  2. לוחצים על תשלום קבוצתי.
  3. בוחרים ברכישה משותפת.
  4. נותנים שם לקבוצה.
  5. בוחרים ״כל סכום״.
  6. לא מוסיפים חברים.
  7. וזהו יש לכם קבוצה.

עכשיו שתקבלו הכנסות עבור העסק תוכלו למשוך את ההכנסות לקבוצת ״הכנסות והוצאות עסק״ שפתחתם, ככה:

  1. נכנסים לקבוצה
  2. לוחצים על ״תשלום לקבוצה״
  3. בוחרים את הסכום אותו רוצים להעביר
  4. בודקים שכתוב ״חיוב יתרת הפייבוקס שלי״
  5. לוחצים על שליחת תשלום

שלב שני:
ניהול ההוצאות וההכנסות של העסק בחשבון העסקי

גם אם בחרנו לפתוח חשבון עסקי בבנק וגם אם בחרנו לפתוח קבוצה עסקית בפייבוקס, מעכשיו כל הכנסה והוצאה של העסק תיכנס ותצא מהחשבון העסקי.

אז עכשיו אתם צריכים לדאוג לבקש מכל מי שמעביר אליכם כסף, להעביר אותו לחשבון העסקי ולדאוג להעביר הוראות קבע של העסק (אם יש) לחשבון העסקי.

למה?

כדי שכל ההכנסות שלכם יכנסו למקום אחד וכל ההוצאות שלכם יצאו ממקום אחד ולא יעשו לכם ״סלט״ בחשבון הפרטי ויאפשרו לכם לראות בדיוק מה המצב שלכם.

שימו ❤️ שזה כולל את כל ההוצאות שיש לכם כעצמאיים כמו תשלומים למס הכנסה, ביטוח לאומי, הפרשות לפנסיה וכדו׳.

שלב שלישי:
נייצר הכנסה קבועה מהחשבון העסקי לחשבון הפרטי

איך נדע איזה סכום להעביר? (נוסחה)

? נבדוק מה ההכנסות השנתיות שלנו מהעסק.

? נבדוק מה ההוצאות השנתיות שלנו עבור העסק (כולל מס הכנסה, ביטוח לאומי ותשלומים נוספים).

? נוריד מההכנסות השנתיות את ההוצאות השנתיות.

? נחלק את הסכום שהתקבל ב-12 (כלומר 12 חודשים).

וזהו קיבלנו את הרווח החודשי שלנו.

כמובן שאפשר להתייעץ עם רו״ח כדי לקבל את ההחלטה הזאת.

עכשיו תפתחו הוראת קבע בגובה הרווח החודשי מהחשבון הפרטי לחשבון העסקי.

זהו סיימנו, נכון שיהיו חודשים שתרוויחו יותר ממה שהעברתם לחשבון הפרטי אבל זה כסף שחשוב שתשמרו בצד לחודשים בהם תרוויחו פחות. בבקשה שימו לב לא להתפתות ולהגדיל את סכום העברה בין החשבונות רק כי הלך לכם באחד החודשים מעולה, ייתכן שיהיו לכם גם חודשים חלשים בהמשך – תנו לעסק לנוע בחופשית ולבית שלכם יציבות.

כמובן שאם תראו שהעסק שלכם מרוויח (שימו לב מרוויח ולא מכניס) יותר, תוכלו לתת לעצמכם העלאה בשכר בהעברה החודשית הקבועה.

שלב רביעי:
עכשיו אפשר להשתמש בתזרים של RiseUp

עכשיו אחרי שכבר יש הפרדה ברורה בין החשבון העסקי לחשבון משק הבית הפרטי. אתם יכולים להשתמש ב-riseup בקלות ממש כמו כולם. למה? כי החל מרגע זה מצד אחד אומנם נשארתם עצמאים ועצמאיות אבל אתם נהנים מאותם התנאים כמו של השכירות והשכירים: יציבות, משכורת קבועה, הכנסה ברורה שאיתה אפשר לתכנן לעתיד ואפילו סכום כסף קבוע בכל חודש לחיסכון שילך להגשמת חלומות פרטיים, ופחות על טונר חדש למדפסת במשרד.

איך נעקוב אחר ההוצאות וההכנסות – הפרטיות – שלנו בשירות של riseup? בקלות, המערכת שלנו מושכת את כל המידע הפיננסי בצורה אוטומטית ועושה את כל העבודה לבד. לכם רק נשאר לעקוב אחרי מספר אחד, להתייעץ איתנו לפני כל החלטה והכי חשוב – להתחיל לחסוך לעתיד.

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage